Mijn stage bij CoffeeClick
Even voorstellen
Ik ben Daan de Sanders, 19 jaar en de nieuwe stagiair van CoffeeClick. Op dit moment heb ik een tussenjaar en volgend jaar ga ik studeren in Amsterdam. De afgelopen twee weken heb ik het marketing team van CoffeeClick ondersteund en heb ik een hoop geleerd! Ik neem jullie graag mee in mijn ervaring binnen CoffeeClick.
Leuke collega’s en een gezellige sfeer
Toen ik hier voor het eerst binnenstapte, werd ik hartelijk ontvangen. Het was weer even wennen om na een lange tijd aan de slag te gaan, maar gelukkig werd ik erg goed begeleid door Nick, het hoofd van de marketing afdeling. De collega’s bij CoffeeClick zijn gepassioneerd en enthousiast over het werk dat ze doen.
Verder was de werksfeer bij CoffeeClick één van de grootste drijfveren van mijn succesvolle stage. De leuke activiteiten in de pauze (pool en racen!) en de beste manier om de week af te sluiten: een gezellige online vrijdagmiddagborrel.
Wat heb ik geleerd?
De insteek van mijn stage was natuurlijk om veel te leren. En dat heb ik gedaan! Ik had niet verwacht dat ik tijdens mijn stage bij CoffeeClick zoveel verschillende dingen zou doen. Ik ben erachter gekomen dat Marketing niet één ding is. Het is namelijk een ontzettend brede sector. Je houdt je niet alleen bezig met alles dat komt kijken bij het in de markt zetten van een merk en bijbehorend product, maar ook met de klant zelf. Adviseren, meedenken, bedenken, creëren en het volgen van relevante ontwikkelingen in het marketingvakgebied. Ontzettend breed dus.
Verschillende soorten marketing
Ik heb ook geleerd over Inbound Marketing, dat is het combineren van drie soorten internet marketing: Content marketing, zoekmachine optimalisatie en social media. Dit is een ontzettend essentiële vorm van marketing die vandaag de dag al erg belangrijk is en steeds belangrijker wordt!
Ook heb ik over koude acquisitie geleerd. Dit is in principe het benaderen van potentiële klanten die nog geen relatie met het bedrijf hebben. Dit hebben wij gedaan door middel van flyers uitdelen en over ons concept te vertellen. Voor mijn gevoel was dit een erg effectieve manier van adverteren, omdat je het veel persoonlijker maakt dan via andere manieren van adverteren.
Als laatste heb ik mij verdiept in het CoffeeClick concept. Wat houdt CoffeeClick in? Wat doen we op het gebied van duurzaamheid? Wat maakt ons bedrijf nou zo bijzonder? Het is heel eenvoudig. CoffeeClick is gevestigd in Amsterdam en is meer dan een Managed Coffee Service bedrijf, het is echt een samenwerking met de klant. We leveren hoogwaardige machines, vers gebrande bonen en goede service zodat jij alleen maar je koffie hoeft te kiezen.
It’s all-in the click, zo simpel is het.