Heerlijke verse bonenkoffie, zonder investering!
Investeren in een koffiemachine? Bij CoffeeClick niet. Dit nemen wij voor onze rekening.
It’s all-in the click!
Dat is hoe het unieke all-in koffieconcept van CoffeeClick zich onderscheidt van de concurrentie. Eén glasheldere prijs per kopje verse bonenkoffie. En dit is alleen mogelijk wanneer je als leverancier echt alle facetten van het vak in eigen beheer hebt. Als full-service koffieleverancier zorgen wij dan ook voor totale ontzorging van onze klanten. Denk aan advies, logistiek, on-site services, object financiering en op maat factureren en administreren. Alsof dát nog niet genoeg is: óók de wekelijks vers gebrande koffiebonen zijn inbegrepen!
Waarom kiezen voor een all-in koffieconcept
Met een verleden in de kopieer- en print industrie hebben de oprichters van CoffeeClick al meer dan 30 jaar ervaring met het ‘pay per use’ principe. Bij CoffeeClick zijn wij er dan ook van overtuigd dat deze manier van werken de toekomst heeft. Het ‘all-in’ principe brengt organisaties een aantal voordelen in vergelijking tot de traditionele werkwijze:
Deze voordelen zijn dat organisaties:
- één factuur ontvangen voor de machine, alle service en toebehoren;
- geen investering benodigd in professionele apparatuur;
- geen activa op de balans, de kosten worden direct ten laste van de winst- en verliesrekening geboekt;
- geen verzekeringen benodigd;
- transparantie in kosten van de koffievoorziening, (maand)volumes en prijs per kopje;
- eigen kapitaal aanwenden voor de core business van de onderneming;
Wat ons concept fiscaal aantrekkelijk maakt
Aanschaf koffiemachine
Laten we beginnen bij het begin; de aanschaf van een koffiemachine. De kosten van zo’n nieuwe koffiemachine lopen al snel op. Er wordt beslag gelegd op middelen die waarschijnlijk beter voor andere doeleinden hadden kunnen worden gebruikt. Stel dat de liquiditeit niet voldoende is voor een dergelijke investering in machine(s), services en benodigdheden, dan kom je al snel uit bij het gedwongen afsluiten van een lening.
Kosten koffiemachine
Zodra de machine is aangeschaft, moet deze op de balans worden geactiveerd. Dit houdt in dat de kosten niet direct ten laste komen van het resultaat, maar periodiek dienen te word en afgeschreven. De afschrijvingen moeten maandelijks worden geadministreerd tot de activa een vooraf bepaalde restwaarde kent. De restwaarde van de betreffende machine is de aanschafwaarde verminderd met de som van de afschrijvingen. Gaat de machine kapot, dan dient deze direct te worden afgeschreven tot de restwaarde. Om dit risico af te dekken dienen kostbare verzekeringen te worden afgesloten.
Coffeeclick biedt jou:
Binnen het concept van CoffeeClick hoef je hier geen rekening mee te houden. De maandelijkse kosten worden direct ten laste van de verlies- en winstrekening geboekt. Als leverancier zorgt CoffeeClick voor de verzekering- en afschrijving van de machines en nemen wij ook nog eens het risico omtrent restwaarde voor onze rekening.
Één factuur voor de machine, service en toebehoren
Het All-In concept van CoffeeClick zorgt voor transparantie en eenvoud in kosten. Eén factuur waarop de afgesproken vaste all-in prijs per kopje x het maandvolume wordt doorbelast. Simpel en doeltreffend.
Bij traditionele koffieleveranciers lopen gemiddeld twee of zelfs meerdere losstaande contracten per machine. Zo wordt een koffiemachine vaak geleased of gehuurd bij de ene partij en wordt het servicecontract bij een derde partij ondergebracht. Worden dan de benodigdheden ook nog eens bij een andere partij ingekocht, dan praten we al snel over drie verschillende partijen die zorgdragen voor het wel en wee van één machine. Deze verschillende contracten zorgen voor inefficiënt werken en een ondoorzichtige (kosten)structuur.
Vervangen of toch repareren?
Voor klanten van CoffeeClick maakt het niet uit wanneer een machine moet worden vervangen of op locatie moet worden gerepareerd. Het All-In concept zorgt dat alle benodigde service is inbegrepen in de vaste prijs per kopje. Ook de kosten zoals voorrijdkosten, arbeidsloon, onderdelen en verzekering zijn inclusief. De technici van CoffeeClick zorgen dagelijks voor snelle- en adequate reparatie van koffieapparatuur bij onze klanten. Bij de klant op de vloer en binnen een gemiddelde responstijd van 8 werkuren!
Het afstellen van de machine
CoffeeClick garandeert het perfecte kopje koffie bij gebruik van 8 gram gemalen koffie. Oftewel wij produceren 125 kopjes verse bonenkoffie per kilo koffie. Simpel toch? Als wij minder gemalen koffie verbruiken per kopje is het kopje koffie niet sterk genoeg. Zodra we juist meer koffie malen per kopje verdwijnt het doelloos in de afvalcontainer. Omdat de kilo’s verse arabica bonen inclusief zijn binnen het All-In concept van CoffeeClick, bewaken we onze 8 gram standaardinstelling dagelijks. Van levensbelang voor de smaak én de portemonnee. En daar heb jij als CoffeeClick klant geen omkijken naar.
Wat is het verbruik?
De hamvraag blijft dus: “Hoeveel gram gemalen koffie gebruikt jullie machine per kopje verse bonenkoffie”? Daarnaast, wie houdt de juiste afstelling van de grammage in de gaten? Bij een standaard afstelling van meer dan 8 gram per kopje, “maal je je leverancier van de koffiebonen dus rijk”.
Wordt de serviceverlening gedaan door dezelfde partij als die de levering van de supplies verzorgt, dan hebben zij baat bij een hogere hoeveelheid koffie per kopje. Een toename van maar 1 gram per kopje, zorgt al gauw voor een stijging van 12.5% in het verbruik van de koffiebonen.
En deze bonen? Die worden in veel gevallen apart ingekocht en betaald. Binnen het All-In concept van CoffeeClick zijn alle benodigde koffiebonen inbegrepen in de vaste prijs per kopje. Door middel van preventief- en correctief onderhoud borgen wij de smaak en de hoge kwaliteit van jouw kopje verse bonenkoffie. Gegarandeerd!